De Kymco AK550 is binnen!
Jaa… u ziet het goed!
Wij hebben de gloednieuwe kymco ak 550 al in onze showroom staan!
Van dit pracht exemplaar zijn er momenteel nog maar 10 in heel Nederland… En u kunt deze week nog de eigenaar van deze mat-zwart/grijze Kymco Ak550 zijn!
Waarom de Ak550?
- Het is de allernieuwste kymco motorscooter.
- Er zijn er momenteel maar 10 in heel Nederland.
- U zult op geen enkele andere motorscooter zo comfortabel rijden.
- Hij heeft een relatief laag gewicht van 226 kg.
- Hij is heel gemakkelijk om op het standaard te krijgen.
- Kymco heeft op de aller kleinste details gelet.
- Onder het zadel kunnen twee helmen worden opgeslagen.
- De topsnelheid ligt boven die van de yamaha t-max.
- Het is een Kymco!
Leer meer over de kymco ak 550.
Het doel van Kymco was om het beste van twee groepen te combineren. Het comfort van een scooter met het rijplezier van een motorscooter. Om dit te verwerkelijken heeft Kymco allereerst een geheel nieuwe motor ontwikkeld. Een watergekoelde tweecilinder motor met vier kleppen per cilinder (Euro 4) trekt uit 550 cc 39,3 kW / 53,5 pk. Met 56 Nm koppel wat genoeg is voor een standaard topsnelheid van 161 km / h.
De motor is extreem laag geïnstalleerd, hierdoor heeft de Kymco het laagste zwaartepunt van het maxi-scooter segment. De bijna 50/50 gewichtsverdeling zorgt voor dynamische en comfortabele rijeigenschappen. En daarnaast heeft de AK550 een relatief laag gewicht van 226 kg.
Een andere nieuwe feature is het chassis, een lichtgewicht aluminium frame dat de nodige stijfheid biedt. Eveneens heeft de AK550 uit aluminium gegoten wielen. Lichtgewicht stond bovenaan tijdens de productie van dit model.
Op het vlak van rijcomfort vertrouwt Kymco op een systeem met een horizontale achter vering en upside-down telescopische voorvork. Door de horizontale achtervering wordt het gewicht van de motor goed verspreid en ligt het wiel stevig aan de grond, te allen tijde. De horizontale achtervering en upside-down telescopische voorvork zijn standaard te vinden op de AK 550 net zoals een volledig digitaal display, verwarmde handgrepen, een opbergvak onder het zadel voor twee helmen, twee handschoenen vakjes, keyless-go systeem en USB-poort voor smartphones of GPS.
Voor de veiligheid tijdens het rijden is de motor voorzien van een Brembo remsysteem met twee remschijven op het voorwiel en een achterste remschijf. Uiteraard ontbreekt het Bosch 9.1 ABS-systeem niet. En door alle LED-verlichting is het zien en gezien worden.
Als je naar de AK550 kijkt lijkt hij echt op een sportieve tour motorscooter. Dit is vooral te danken aan de scherpe lijnen en strakke design. Zijn gestroomlijnde ontwerp zorgt voor een uitstekende aerodynamica, dit wordt merkbaar in het brandstofverbruik.
Wanneer de AK550 naar Nederland komt is nog niet duidelijk, tevens laten de kleursamenstellingen en prijs nog even op zich wachten.
